Balanse på SUP

HVORDAN HOLDER JEG DEN BESTE BALANSEN PÅ ET SUP BOARD?




Stand Up Padling er en balansesport på vannet. Du er hele tiden opptatt med å holde balansen. Dette kan være litt av en utfordring. Det er også en flott treningsøkt for kroppen din. Du trener mye muskler under en SUP-økt.

Under en rolig rekreasjons-SUP-økt på omtrent en time forbrenner du rundt 224 kcal. Dette kan gå opp til 400 kcal per tømmer med en intensiv SUP-tur. Padleboarding gir en rekke helsemessige fordeler. For eksempel lindrer det stress og får deg i topp fysisk form.

Når du går på vannet med din SUP starter du på knærne i høyde med håndtaket. Still føttene til bredden på skuldrene. Så se fremover når du går til stående stilling med ett ben. Prøv å holde balansen og reis deg deretter på to føtter. Hold knærne litt bøyd og fortsett å se fremover.

Når du blir ustabil, prøv å komme deg lavt og slå åren på vannet på sidene. Eller hvis det er mulig, prøv å padle og få litt fart. Padling er stabilitet, som å sykle.

Med disse tipsene bør du kunne opprettholde balansen raskere og forbedre deg raskere. Så prøv dem på ditt neste SUP-eventyr og mest av alt glad padling!